לפוסט המקורי ב-Search Engine Land
ומה בתפריט היום? חדשות מעניינות בתחום של חיפוש מקומי. לפני שבוע, ב-27 ביוני, גוגל אישרה ל-Search Engine Land שהיא משיקה בימים אלה שני פיצ’רים חדשים שישדרגו תוצאות חיפוש מקומיות:
- אייקונים צבעוניים מודגשים המייצגים שירותים שהעסק מספק או מאפיינים שלו, כדוגמת שירות מהיר, אופי שקט, מתאים לילדים, מנות בריאות, מתאים לקבוצות, קוקטיילים טובים ועוד
- תגיות מחיר של מלונות המופיעים על גבי המפה כאשר מחפשים מלונות באזור מסוים. התגיות מחליפות את הנקודות האדומות שהיו מופיעות בעבר ומצביעות על מיקום המלון; כאשר לוחצים על המחיר מגיעים למידע על המלון.
שחרור הפיצ’רים מתבצע לאחר שגוגל עשתה עמם ניסויים בסוף חודש מאי, כפי שדווח בידיעות קודמות ב-Search Engine Land וב-Search Engine Roundtable.
אז בואו נגיע לתכלס – איך נראים הפיצ’רים ומה המשמעות שלהם?
אייקונים מודגשים (highlight icons)
הנה תמונה המציגה את האייקונים החדשים בתוצאת חיפוש של מסעדה מקומית:
למסעדה הספציפית הזאת היו יותר מארבעה אייקונים – תצוגת האייקונים היא בקרוסלה, כך שניתן לגלול אותם לשני הצדדים. את האייקונים, וגם את התמונות, ניתן לראות רק אם אם מקליקים על “מידע נוסף על (המסעדה)”, שמופיע מתחת לביקורות ולשעות הפעילות. בפריסה המלאה שעות הפעילות והביקורות מופיעות מתחת לאייקונים.
חשוב לציין שאת סוג התוצאה הזה (עם האייקונים) קיבלתי רק בחיפוש במובייל, ולא בדסקטופ. בנוסף, נראה שרוב העסקים המקומיים בהם הפיצ’ר מופיע הם מקומות שמגישים אוכל, כמו מסעדות, בתי קפה וברים. חיפושים על חללי עבודה בסגנון WeWork, או חנויות פרחים, לא הניבו תוצאות עם אייקונים. חיפושים על מקומות כמו מוזיאונים ופארקי שעשועים הניבו תוצאות מעורבות: עבור MOMA (המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק) ודיסנילנד קיבלתי תוצאות עם אייקונים; עבור מוזיאון תל אביב והלונה פארק לא קיבלתי תוצאות כאלה. גם לא עבור סנטרל פארק. אך יתכן שזה קשור לכך שהפיצ’ר נפרש באופן הדרגתי.
תגיות מחיר (price labels)
כך נראית המפה שמופיעה שהופיעה בחיפוש שערכתי על מלונות בברלין, המציגה את תגיות המחיר החדשות:
את התוצאות האלה ראיתי רק בדסקטופ, ורק כאשר חיפשתי דרך Google.com, ולא דרך Google.co.il. בחיפוש במובייל, גם אם נעשה דרך Google.com, קיבלתי את המחירים רק ברשימת המלונות שמתחת למפה, ולא על המפה עצמה.
חדי העין שביניכם ודאי הבחינו בשינוי קטן נוסף שהוכנס לתוצאות החיפוש: במקום שיופיעו למטה המילים “More hotels” עבור מי שמעוניין לצפות בתוצאות נוספות, כתוב המספר המדויק של המלונות – 1,634. על החידוש הקטן והנחמד הזה דווח ב-Search Engine Roundtable בתחילת יוני, ונראה שהוא תקף רק למלונות.
גם במקרה הזה, מספר המלונות הופיע רק כאשר ביצעתי את החיפוש דרך Google.com. חיפוש דרך Google.co.il הניב את תגיות המחירים (בשקלים) אך הציג למטה את התצורה הקודמת – “More hotels”:
מהי מטרת הפיצ’רים החדשים?
במה שקשור לאייקונים המודגשים, לא קשה להבין שמטרתם היא להציג את המאפיינים העיקריים של העסק בצורה ברורה ובולטת, שעבור גולשים רבים מייתרת את הצורך לקרוא ביקורות על המקום או להיכנס לאתר שלו כדי לקבל התרשמות טובה יותר.
באשר לתגיות המחיר של המלונות, נראה שזו חלק מהמגמה של גוגל להתחיל ולהציג מידע על מלונות בצורה גרפית ובולטת יותר לעין. זה ממשיך את הפיצ’רים החדשים שהוכנסו לביקורות על מלונות בסוף מאי, כפי שדיווחו אז Search Engine Land. אלו הפיצ’רים שהוכנסו אז:
- תצוגת קרוסלה לחלק מהביקורות שמגיעות מגורם שלישי (אתר השוואת מחירים כמו expedia, למשל) – מה שמאפשר לגולשים לקרוא ביקורות זו אחר זו בצורה קלה ונוחה
- אזור סיכום הביקורות מוצג בצבעים עזים יותר, מכיל גרפיקות ומחלק את הביקורות לקבוצות שונות (משפחות, זוגות, ביקורות אחרונות, הביקורות העוזרות ביותר וכו’) – מה שמאפשר לגולשים לקבל מידע מדויק יותר ותפור לצרכיהם
- אזור הביקורות המפורט מציג ממשק גרפי המבוסס על סוג הנסיעה/חופשה (למשל, נסיעת עסקים) – גם כאן, גולשים יכולים לקרוא או לכתוב מידע על המלון באופן המבוסס על סוג החופשה/נסיעה שהם חוו או מעוניינים לחוות
הנה כמה תמונות הלקוחות מהידיעה של Search Engine Land, המציגות פיצ’רים אלה:
באותה הידיעה נכתב כי דובר מטעם גוגל סיפק את ההצהרה הבאה:
“גוגל משפרת באופן עקבי את המידע המוצג לאנשים במטרה לעזור להם להחליט לאן ללכת. כאשר אנשים מחפשים מלון לשהות בו, אנו רוצים לוודא שיהיה להם קל למצוא ביקורות רשת שימושיות ורלוונטיות על מקום זה כדי שיוכלו לקבל החלטות מושכלות”.
כך שאני מסיקה מכך שהצגת המחירים של המלונות ישירות על גבי המפה פשוט כלולה באותו החזון של הגוגל.
סיכום
האם גם אתם ראיתם כבר תוצאות כאלה? כיצד אתם חושבים שפיצ’רים אלה ישפיעו על צורת הקידום המקומי של אתרי מלונות ועסקים אחרים? האם יכולות להיות לכך גם השלכות שליליות – ולא רק חיוביות כמו שגוגל אוהבת להציג לנו? מחשבות נוספות? דברו אתי בתגובות! 🙂