סך הכל עבר שבוע מאז התפרסם הסיפור על נפילת אתר alljobs מגוגל , וכבר ניתן לראות שהאינטרנט מוצף בדעות, סיקורים ודיונים סביב הנושא. כמובן כמו תמיד, רוב ההתמקדות הייתה בעיקר סביב הסיקורים בבלוגספירה. ואם להיות יותר ממוקד אז בעיקר בבלוגי ה- SEO למיניהם. שהרי סך הכל הארוע קשור לנפילה מתוצאות החיפוש בגוגל.
אפילו קווין הייסלר (העורך של המגזין Search Engine Watch) בכבודו ובעצמו, הקדיש פוסט לנושא (אני בשוק!). זאת לאחר שאלי פלדבלום – מנכ”ל RankAbove תירגם לו את הפוסט המקורי של אורי.
קווין בעיקר התייחס לסיבות נפילת אתר alljobs. הוא שלל את האפשרות שהועלתה, לפיה האתר נענש בגלל “עודף קידום אתרים” ואמר כי “אף מנוע חיפוש לעולם לא יעניש אתר כלשהו בעקבות עודף קישורים נכנסים”. לדעתו של קווין, אולג’ובס שכרה חברת קידום אתרים חדשה שנתנה להם עצות קידום לא אתיות.
והסיבה האמיתית לנפילת אתר alljobs היא…
לא אוכל להגיד בוודאות שכולם הסכימו על סיבה אחת, ואולי לא נדע לעולם מה באמת קרה. אבל מה שכן, בהחלט ניתן לומר כי הרוב הסכימו כי הסיבה היא: יצירת תוכן משוכפל במסגרת אפילייט עם אתר yad2 . הדבר היותר חמור הוא – מתן לינק מאתר alljobs לאותו דף מראה ב- yad2.
אז הבה נסכם
חשבתי שיהיה מעניין לשמוע דעות מכמה כרישים וותיקים מהתחום, אז ביקשתי שישלחו לי את דעתם על הסיפור וזה מה שקיבלתי מהם כתגובה (לא נגעתי):
“בהיבט האסטרטגי, אנו עדים הלכה למעשה לעוצמה האמיתית של גוגל. חברות רבות, מפתחות תלות עצומה במנוע החיפוש הפופולארי, כך שהופעה בו, הנה מהלך אסטרטגי ולא מקור לתנועת מבקרים. בעלי האתרים יפנימו את העומק אליו צריך וניתן להגיע בעבודת SEO נאותה, ואת ההשלכות מרחיקות הלכת של החלטות ומהלכים שאינם מתואמים ומבוקרים ע”י חברת ה- SEO”.
אופיר כהן, מנכ”ל קומפיוקול שיווק באינטרנט בע”מ
“עפ”י כל הגיון בריא, גוגל לא תיתן בידי אף גוף, לפגוע באתר שניבחר על ידה להיות רלוונטי לתוצאות חיפוש מסוימות, אבל זה כבר נכתב. נכתב כאן שיצא קישור לאתר מראה ביד 2. אבל כולנו למדנו שכשמדובר באתר טוב שנענש, גוגל מוציא מייל אם סיבת הבעיה. האם בעלי האתר קיבלו מייל כזה…ודאי לא נדע, כי גם אם כן הם בטח לא יספרו לנו. עכשיו נישאר לי רק להניח לכם ולחזור לעולם שכולנו כאן כ”כ מרותקים אליו”.
ניר שי, מנכ”ל נירמי קידום אתרים