למאמר המקורי ב-Search Engine Land
חדשות מעניינות מהכנס הראשון של מפתחי AMP של גוגל, שנערך השבוע בניו יורק: הפיצ’ר של גוגל, שמאפשר לאתרים ליצור גרסאות מובייל בטעינה מואצת לתכנים שלהם, צפוי בזמן הקרוב להתפשט גם לאסיה. דייויד בסבריס, סמנכ”ל חיפוש בגוגל ומוביל פרוייקט AMP, נתן את ההרצאה הפותחת בכנס, בה הכריז על כך ש-AMP יתרחב גם למנועי החיפוש הסיניים Baidu ו-Sogou (המהווים 90 אחוזים משוק החיפוש בסין, על פי אתר TechCrunch) כמו גם ל-Yahoo יפן. בכך, יצטרפו ל-AMP עוד מיליארד משתמשים חדשים.
בסבריס בכנס (תמונה מ-Search Engine Land):
פרוייקט AMP הושק על ידי גוגל לפני כשנה וחצי, באוקטובר 2015. בתחילה הוא היה פתוח רק למספר אתרי חדשות ומדיה גדולים (אחד הראשונים שבהם היה אתר הניו יורק טיימס, למשל), אך מאז נפתח לאתרים רבים נוספים, ביניהם מנוע החיפוש בינג, פינטרסט, לינקדאין, Buzzfeed, Trip Advisor, eBay, TechCrunch, Shopify, ואף אתר עיתון “הארץ” הישראלי. באתרי וורדפרס בפרט, ניתן ליצור באמצעותו עמודי מובייל מואצים באמצעות התקנת תוספים מתאימים.
ל-AMP צפויים להצטרף גם 300 מיליון בלוגים של טאמבלר
לדברי בסבריס, כיום 860,000 דומיינים ברחבי העולם משתמשים ב-AMP, מספרם הנוכחי של עמודי AMP עומד על 1.7 מיליארד, ומדי שבוע מצטרפים אליהם 35 מיליון עמודים חדשים. ברבעון השני של השנה, אתר טאמבלר, מהראשונים לאמץ את AMP, צפוי להוסיף יותר מ-300 מיליון בלוגים לפרוייקט בשבועות הקרובים. עוד ציין בסבריס כי על אף שהפרוייקט יועד בהתחלה עבור אתרי חדשות, הוא התפשט בהמשך לעוד תחומים כגון אתרי מסחר מקוון; ואף הראה אפליקציית מסרים מיידים שנבנתה באמצעות AMP.
על אף שגוגל אמרה בעבר ש-AMP לא מהווה גורם דירוג, ידוע שמהירות טעינה מהווה גורם דירוג, ולפיכך ההשערה היא ששימוש ב-AMP יכול להשפיע בעקיפין על דירוג של אתר בתוצאות החיפוש. דוגמא נוספת להשפעה אפשרית על דירוג אתר מתבטאת בזמן השהייה: בסבריס ציין בהרצאתו שלינקדאין חוותה עלייה של 10 אחוזים בזמן השהייה בעמודי AMP באתר שלה בהשוואה לעמודים רגילים.
יש גם באגים: AMP יוצר בעיות בגוגל אנליטיקס
לצד הנתונים המחמיאים והתוכניות מרחיקות הלכת, חשוב לזכור ש-AMP לא חף לגמרי מבעיות. על פי מאמר שפורסם ב-Marketing Land השבוע, יש קושי לבצע מעקב אחרי הביצועים של עמודי AMP בגוגל אנליטיקס. את הפירוט המלא ניתן למצוא בבלוג של יועץ ה-SEO כריסטיאן אוליברה, אך הנה כמה מהנקודות המרכזיות:
- מבקר ייחודי שנכנס לאתר (יוניק) עשוי להיות מדווח בטעות כעד ארבעה מבקרים.
- כאשר גולשים עוברים מעמוד AMP לעמוד רגיל באתר, זה גורם ליצירת סשן נוסף, על אף שבאופן טכני מדובר באותו הסשן.
- בגלל שנוצרים סשנים נוספים גם כשמדובר באותו הסשן, אחוז הנטישה של עמודי AMP עשוי להיראות גבוה מהרגיל כי זה נראה כאילו מבקרים באתר נוטשים אותו תוך זמן קצר גם כשזה לא המקרה.
- כאשר גולש AMP עובר לעמוד רגיל באותו הסשן, מספר הצפיות בעמוד בסשן עשוי להיראות נמוך יותר מהמספר האמיתי.
- כאשר גולשים מגיעים לעמוד AMP מהחיפוש ואז עוברים לעמוד אחר, זה עשוי להיראות כאילו הם גולשים חדשים שמגיעים מהפניות (referral traffic) ולא מחיפוש.
צילום מסך של נתוני AMP בהשוואה לעמוד רגיל, מהמאמר של אוליברה:
מה אתם צופים ל-AMP?
מה ההתרשמות שלכם מ-AMP עד כה? האם לדעתכם פייסבוק צפויה לתת קונטרה ולתגבר את ה-Instant Articles שלה בתגובה (או אולי לעשות מהלך אחר)? האם יצא גם לכם להיתקל בבעיות באנליטיקס וכיצד (ומתי) אתם חושבים שגוגל תפתור אותן?
מחכים לתגובות שלכם!