השבוע האחרון עומד בסימן הכנסת תוכן שיווקי לשירותי ההודעות של רשתות חברתיות: פייסבוק הכניסה הודעות ממומנות למסנג’ר שלה, טוויטר השיקה בוטים של שירות לקוחות בתוך שירות ההודעות שלה, וכעת גם לינקדאין מצטרפת לחגיגה. הרשת החברתית העסקית, שנרכשה ביוני האחרון על ידי מיקרוסופט, הכריזה אתמול על פיצ’ר חדש ב-InMail, שירות ההודעות שלה: מעתה, מפרסמים ומשווקים יוכלו לשלוח הודעות ממומנות לכל מנוי בלינקדאין.
הפיצ’ר החדש היה בפיילוט מאז אוגוסט האחרון: לינקדאין נתנה את האפשרות לשלוח הודעות ממומנות ל-100 מפרסמים והציעה את האפשרות גם למשתמשים עסקיים. בזכות התוצאות המעודדות – שיעורי פתיחה של 45 אחוזים ושיעורי הקלקה (CTR) של 4-7 אחוזים – הפלטפורמה פתחה כעת אפשרות זו לכולם: הן אנשים פרטיים והן עסקים גדולים וקטנים.
עד כה, האפשרות לשלוח הודעות ממומנות היתה זמינה רק למנויי פרימיום של לינקדאין, אך כעת היא נפתחת גם למפרסמים דרך מנהל הקמפיינים של הפלטפורמה. לדברי אירינה סקריפניק, מנהלת שיווק מוצר בכירה בלינקדאין, לינקדאין החליטה להיות גמישה יותר ולאפשר למפרסמים לנהל את הקמפיינים שלהם בעצמם אם הם בוחרים בכך; והיא הוסיפה שהפיצ’ר החדש מאפשר גם לעסקים קטנים ולעמותות ללא כוונת רווח, שתקציב השיווק שלהם נמוך, לבצע פעולות שיווק ממומנות.
מה ניתן לעשות באמצעות ההודעות הממומנות?
ההודעות הממומנות של לינקדאין לא נועדו לגרום לנמענים להשיב להם בהודעה דווקא; הן יכולות לכלול קריאה לפעולה (ביקור באתר, רכישת מוצר, הרשמה לאירוע או לרשימת תפוצה, מילוי טופס וכו’) או לעודד את הנמענים להוריד קבצים בעלי מטרה שיווקית כדוגמת אינפוגרפיקות או ebooks. על פי לינקדאין, אלה הפעולות שתוכלו לבצע באמצעות ה-Sponsored InMail:
- התאמה אישית של המסרים שלכם ללקוחות פוטנציאליים באמצעות יצירת הודעות מטורגטות ורלוונטיות
- הגדלת ההמרות באמצעות כפתור הנעה לפעולה ואופטימיזציה למובייל (ההודעות הממומנות מתאפיינות בעיצוב רספונסיבי וכפתור ההנעה לפעולה יהיה מוצג גם בדסקטופ וגם במובייל)
- הגעה למנויים בזמן שהם שוהים בפלטפורמה: ההודעות הממומנות נשלחות למנויים רק בעת שהם פעילים בלינקדאין, וההגבלה על ההודעות הממומנות שניתן לשלוח מאפשרת להקדיש לכל הודעה יותר תשומת לב
בדומה לסוגי הקמפיינים האחרים שכבר ניתן לבצע בלינקדאין – תוכן ממומן ומודעות טקסט – גם את הקמפיינים של ההודעות הממומנות יהיה ניתן לנהל מבחינת קביעת תקציב, טירגוט בהתאמה אישית ומעקב אחרי לידים והמרות. עם זאת, כפי שכתוב לעיל, על הפיצ’ר החדש חלות גם מגבלות: כל מנוי בלינקדאין יכול לקבל הודעה ממומנת ממשווק מסוים רק אחת ל-60 יום; המשתמשים יכולים לבטל קבלת הודעות מאדם או מחברה מסוימים; והם יכולים גם לבטל לחלוטין את האופציה לקבל הודעות ממומנות.
צפו בסרטון של לינקדאין בו היא מסבירה איך Sponsored InMail עובד:
פירוט נוסף תוכלו לקבל גם מהמצגת של זיו שיינפלד, מייסד Z Digital House ומרצה בקריה האקדמית אונו:
איך שולחים הודעות ממומנות בלינקדאין?
רוצים לנסות את הפיצ’ר החדש כבר היום? עקבו אחרי ההנחיות של לינקדאין:
- היכנסו למנהל הקמפיינים של לינקדאין.
- פתחו את חשבון הפרסום שלכם (Ad Account), לחצו על “Create Campaign” ובחרו באופציה “Sponsored InMail”.
- כתבו ועצבו את ההודעה שאתם מעוניינים לשלוח.
- בחרו את קהלי היעד שלכם (מתוך 16 קריטריונים שונים)
- קבעו את תקציב הקמפיין שלכם, והשיקו את הקמפיין.
מה דעתכם על המהלך הזה? מיהן לדעתכם הפלטפורמות הבאות שישיקו הודעות ממומנות? ואלו יתרונות וחסרונות יכולים להיות לפיצ’ר כזה? מוזמנים לשתף אותנו במחשבות שלכם בתגובות!