למי שלא מכיר,Rank ranger (גילוי נאות: קישור אפיליאייט שמקנה שימוש חינם למספר חודשים) היא תוכנת מעקב דירוגים וניטור תנועה והיא אחת התוכנות המתוחכמות שיש כרגע לשוק להציע, הסיבה לכך הינה הגמישות ומגוון הנתונים שאתם יכולים לעקוב אחריהם דרך תוכנה זו. כמו כן, הייחודיות שלה באה לידי ביטוי במגוון הדוחות שאתם יכולים להוציא עבור עצמכם ועבור הלקוחות שלכם. בפוסט הבא אסקור את התוכנה ואת הפיצ’רים שהיא מציעה.
ניהול פרוייקטים ולקוחות
רנק רנייג’ר מאפשרת לעקוב אחר כל פרטי הלקוח ויורדת לפרטים הקטנים, דבר המאפשר את שמירת כל הנתונים החשובים לכם בתוך מערכת ניהול פרויקט ה-SEO במערכת. בשלב הראשוני של הקמת הפרויקט תתבקשו להכניס את הנתונים הבאים: כתובת האתר הראשית, כתובת סאב-דומיינים )אם יש(, מילות המפתח, כתובות המיועדות למעקב, מתחרים, חיבור לאנלטיקס וחיבור לווב מאסטר טולז. לכל פרויקט יש שדה במערכת שמיועד להכניס בו את פרטי אנשי הקשר של הלקוח, דבר אשר מקל על ניהול הפרויקט בייחוד אם אתם עובדים בסוכנות שיווק באינטרנט בה יכול להיות מעבר בין מנהל פרוייקטים אחד למשנהו. תחת סרגל זה ניהול הלקוחות תמצאו גם את אופציית מעקב אחר קישורים, לפי מנהל פרויקט, או לפי שם הפרויקט – המעקב אחר קישורים יסייע לכם לעקוב אחר כמות הקישורים שהושגו לכל פרוייקט וכן ישמור היסטורית את כל הפעולות שביצעתם. עם סרגל תוכלו להיות בטוחים כי כל הנתונים נשמרים באותה המערכת.
המסך הראשי של התוכנה יראה לכם תמיד את כל הפרויקטים בחברה, אך יש אופציית סינון לפי מנהל פרויקט ספציפי:
במסך הראשי מצד שמאל, תחת display options תוכלו לבחור אילו נתונים אתם מעוניינים לראות על ידי הקלקה על הסמן שמפעיל את הנתון, תוכלו לבחור לראות שינויים כלליים, שינויים יומיים, שבועיים וחודשיים, הקלקה על update, תשמור את פילטור הנתונים שתרצו לראות, כך שתמיד בבחירת הפרויקט תראו רק את הנתונים שבחרתם.
דירוגים על מילות מפתח
תחת קטגוריית reports תוכלו לראות את דירוגי מילות המפתח לפי שינויי יומי, שבועי או חודשי, כמו כן תוכלו לראות את מיקומי מילות המפתח לכל יום, לכל שבוע או לכל חודש על ידי הקלקה על snap shot. דבר שיקל עלינו בבואנו לסדר את האג’נדה היומית/ השבועית:
תוכלו לבחור אילו מילות מפתח ברצונכם לראות ולחלקם לפי קבוצה על ידי פילטור תגיות (tags) ה- tags הם למעשה חלוקה של מילות מפתח לקבוצות הרלוונטיות. אולם יש לזכור כי על מנת לראות תגיות כאלו, יש לאפיין זאת בתוך ניהול הפרויקט למערכת, אם לא הכנסתם אותם עם תחילת העבודה, אל תדאגו, ניתן להוסיף תגיות לפרויקט גם בהמשך העבודה, בתוך הדוח תוכלו לבחור באופציית ה-date את התאריכים אליהם אתם רוצים להתייחס, כמו כן, תוכלו להשוות את התאריכים לתקופה קודמת:
כל דו”ח כזה ניתן להורדה כמסמך PDF, CSV או Excel דבר אשר מקל על העבודה וניתוח הנתונים ומאפשר לחילופין להראות ללקוח את כל הנתונים בקלות ויעילות.
תנועה לאתר
את דו”חות התנועה תוכלו לראות תחת קטגוריית Reports, בבחירת התת-קטגורייה Analytics, הדו”חות נראים ממש כמו הממשק של ה- Google Analytics מה שמאפשר הבנה אינטואיטיבית של הנתונים. אחת הבעיות העיקריות במערכות ניטור מידע היא הצורך ללמוד כיצד לקרוא את הנתונים בצורה שונה, אולם חשוב מכך, מאחר והממשקים כמעט זהים, נוח יותר לפלטר את המידע הרצוי. תחת דו”ח זה תוכלו לבחור את התאריכים, תקופת ההשוואה, וכן את הסגמנטים אותם אתם מעוניינים לראות בדו”ח.
דבר נוסף שתמצאו ברנק ריינג’ר הוא הצגת הסגמנטים השונים אותם התוכנה שואבת מתוך החיבור לאנלטיקס, מה שאומר, שאם הגדרתם סגמנטים באנלטיקס, הם יופיעו לכם גם דרך התוכנה. דבר זה ייקל עליכם בכל הנוגע ללקוחות שדורשים סגמנטציה ספציפית, הרי שבדו”ח תוכלו להוציא את האינפורמציה בקלילות ובמהירות. הקלקה על save תשמור עבורכם את הפילטור הרצוי:
תוכלו גם לבחור לראות את ההמרות ועל ידי כך ללמוד כיצד להגדיל את ההמרות וכן את כל הנתונים שמציג לכם ה- Google Analytics, לפי הנוחות שלכם ולפי צרכי הפרויקט.
הוצאת נתונים מהוובמסטר טולס
הרנק ריינג’ר מתממשקת למסד הנתונים של הווב מאסטרטולס ומאפשרת לכם לפלטר ולהוציא נתונים ודו”חות, כל תוכלו לבחור לראות את טווח התאריכים הרצוי לכם, הודעות שגיאה, אינדוקס, או פילטור לפי כתובת URL ספציפית. כל הדוחות הללו ניתנים להורדה לסוגי קבצים שונים לפי הצורך שלכם: PDF, XLS, CSV. כך שאם תרצו לשקף ללקוח נתונים מתוך קונסולת הוובמאסטר טולס, תוכלו לבצע זאת:
דו”ח אופטימיזציית On-Page מובנה
במידה ותרצו להסיק נתונים נוספים על העמוד מבחינת SEO, תוכלו לבדוק זאת תחת קגטוריית ה- On-Page. על ידי הכנסת כתובת ה-URL הרצויה, המילה אותה אתם רוצים לקדם וכן השפה המבוקשת. תוכלו לבחור אילו פרמטרים תרצו לבדוק ולקבל דו”ח עבור עמוד ספציפי שיוכל לתת לכם רעיונות לשיפור. כמו כן, במידה ותרצו לשמור את הדו”ח תוכלו לבצע זאת ולהורידו למחשב. בדו”ח תוכלו לקבל נתונים על תגיות הטייטל והדיסקריפשן, כותרות 1-6H זמן טעינה, קנוניקל, קישורים, התאמה למובייל ועוד.
לשם דוגמא הכנסתי את עמוד הבית של Askpavel תחת המילה “קידום אתרים”:
מערכת הרנק ריינג’ר מציעה דוחות נוספים שגם קשורים ל-PPC ולמערכת ה-Adwords, אולם מאחר ואני כותבת את הפוסט באוריינטציית SEO, לא אתייחס כרגע לדוחות אלו. אך כחלק מהסקירה, היה חשוב לי לציין שהמערכת מותאמת לא רק לצורכי SEO, אלא לצורכי שיווק באינטרנט גם באפיקים אחרים.
התראה על ירידיה בדירוגים ושינויים חדים בטראפיק האורגני
תחת קטגוריית ה- Add-Ons תוכלו לבחור באופציית קבלת מייל התראה לפי המדדים שאתם תקבעו. למשל, ירידה חדה בדירוגי המילים, או ירידה בטראפיק האורגני. המערכת מספיק גמישה כך שתוכלו לקבוע ממש את המדדים שהכי חשובים לכם.
דו”ח שינויים באלגוריתם
רנק ריינג’ר מאפשרת הוצאת דו”חות אנלטיקס המצביעים על שינויי האלגוריתם לפי התאריך בהם הם בוצעו, כך שתוכלו לבחון את השינויים באופן ברור ומדוייק ולהציג זאת ללקוח בצורה משעשעת:
הוצאת דוחות חודשיים/ שבועיים קבועים
המערכת של רנק ריינג’ר מאפשרת לכם ליצור את הדו”ח האידיאלי עבורכם ולפי העיצוב שלכם. לא רק זה אלא, היא גם מאפשרת יצירה אוטומטית שלו, לפי בחירת הזמן שלכם: חודשי או שבוע, וכן שליחה אוטומטית שלו עם הודעת מייל בניסוח שלכם שתאפשר שליחת מייל מענה בחזרה למייל שלכם. תחת קטגוריית White Label – PDF reports תוכלו ליצור את הדוח שלכם, עם לוגו החברה שלכם, ולשכפל אותו לשפות, למשל בשפה העברית או בשפה האנגלית, לחילופין, תוכלו להוציא דוח נפרד עבור כל לקוח לפי הדרישה שלו. המערכת שומרת וזוכרת את כל הדוחות שהוצאתם, כך ששום מידע לעולם לא יכול ללכת לאיבוד וכל דו”ח שתכינו ניתן לשכפול גם עבור פרויקטים אחרים. הכנת הדוח היא טיפה טריקית, כי צריך לבחור כל דוח בפני עצמו ולבחור בתוכו את המטריקות על ידי הלחיצה על Add Report. למשל: דוח תנועה לאתר – פילטור לתנועה אורגנית. בהתחלה זה יכול להראות טיפה מסובך, אבל ברגע שמבינים את הטריק ויודעים איך ליצור את הדו”ח, המערכת פועלת באופן אוטומטי ואין צורך להתעסק בעיצוב נוסף של הדוחות.
כמה זה עולה לנו
לרנק ריינג’ר אין גרסא חינמית, אבל תוכלו להנות מ-30 יום ללא תשלום על מנת לבדוק אם הרנק ריינג’ר מתאימה לצרכים שלכם. החבילה הפשוטה ביותר מונה מעקב אחר עשרה קמפיינים, 250 מילות מפתח, דוחות white label ועד 1,000 קישורים למעקב, כל זה בעלות של $49 לחודש. החבילה הפופולרית ביותר שלהם מונה מעקב אחר 20 קמפיינים, 500 מילות מפתח ועד 10,000 קישורים למעקב, כל זה בעלות של $99 לחודש. החבילה הגדולה ביותר והמתאימה ביותר לסוכנויות פרסום מונה מעקב אחר 100 קמפיינים, 5,000+ מילות מפתח ועד 200,000 קישורים למעקב. לפרטים נוספים על החבילות ואופציות התשלום של רנק רנייג’ר.
לסיכום, מערכת הרנק ריינג’ר יכולה להיות ממש ממש יעילה, אם תלמדו איך להשתמש בה ותחקרו אותה תמצאו שאתם יכולים להסיק המון מידע על מצב הפרויקטים שלכם בצורה ידידותית וזריזה. כמו כן, היא פותרת את הצורך בהכנת דוחות ייחודיים ללקוחות בצורה ידנית. נוסף לכך, שירות הלקוחות של רנק ריינג’ר עונה מהר ומספק הדרכות אישיות בנוגע למערכת.