[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
האם אנחנו חוזים בעדכון גוגל גדול במיוחד?
לפוסט המקורי ב-Search Engine Land
ברי שוורץ מ-SEL מדווח כי בעלי אתרים ומקדמי אתרים רבים מדווחים על שינויים חדים במיקומים בין העשרים לעשרים ואחת באוקטובר אשר כנראה קשורים גם לעדכון אחר של גוגל מכיוון שהם גדולים במיוחד. הנה למשל דיווח מ – SERP Metrics שמראה “פיק” ב – 21 באוקטובר :
כצפוי, עדיין לא התקבלה תגובה רשמית מגוגל, אבל כידוע, זו עלולה לקחת זמן רב או לא להגיע בכלל…
על גורמי הדירוג החשובים ביותר בסלולר
Searchmetrics פרסמו את הדו”ח השני שלהם על אתרים סלולאריים והראשון אחרי ה-“מוביילארמגדון”. הדו”ח מכיל את גורמי הדירוג השונים במובייל לעומת הדו”ח הקודם ולעומת ה – Desktop. הנה כמה תובנות חדשניות שמצאנו :
- האתרים המובילים עושים יותר שימוש ברשימות לא ממוספרות (בולטים), אבל הרשימות בהם קצרות יחסית
- באתרים המובילים יש פחות קישורים פנימיים לעומת אתרי ה – Desktop, כנראה מכיוון שגוגל ממליצה להשתמש בהם במתינות כדי לא ליצור מצב שיהיה קשה ללחוץ עליהם.
- באתרים המובילים יש רק 4 תמונות בממוצע, לעומת 9 במובייל, כנראה כדי לא להעמיס יותר מדי על המשתמש הסלולארי
- באתרים המובילים יש פחות מילות מפתח בקישורים החיצונים מכיוון שבעלי הדפים לא נוטים לקשר עם מילות המפתח עליהן הם רוצים להיות מדורגים
- לאתרים המובילים יש פחות סיגנלים חברתיים מאשר אתרי ה – Desktop, אבל עדיין יש קורלציה חזקה בין מספר הסיגנלים החברתיים לבין הדירוגים (לאתר שמדורג יותר יהיו גם יותר סיגנלים חברתיים)
- לאתרים המובילים יש פחות קישורים לעומת אתרי ה – Desktop והקישורים האלו חדשים יותר. כמו כן,יש להם פחות קישורים מאתרי חדשות. (ובכל מקרה, המגמה היא ירידת החשיבות של קישורים נכנסים).
פייסבוק עושה ניסוי בפידים מחולקים לנושאים
לפוסט על הניסוי בפיד ב-Social Times
פייסבוק מבצעת ניסוי בפיד מבוסס נושאים כגון בעלי חיים וחיות מחמד, מזון, בריאות ודיאטה וספורט. הפידים השונים זמינים מתפריט ה-Bookmark עבור חלק מהמשתמשים בגרסת ה-Desktop. לפני שפייסבוק מציגה את הפיד, המשתמש נשאל על הפריטים המועדפים עליו (לדוגמה, תמונות של אוכל או קבוצת ספורט מסוימת) ויכול גם לסמן שפוסט מסוים אינו רלוונטי לפיד.
פייסבוק משפרת את מנוע החיפוש עם גישה לשני טריליון פוסטים
לפוסט המקורי בחדר החדשות של פייסבוק
פייסבוק מכריזה על מהפכה בחיפוש שלה אשר תאפשר לחפש ביותר משני טריליון פוסטים ציבוריים ותעזור למשתמשים להגיע בקלות לידיעות על מה שחדש וקורה עכשיו באמצעות הצעות לנושאים פופולאריים. גם הסידור של התוצאות יהיה נוח יותר מאשר בעבר באמצעות חלוקה למקורות חדשותיים, פוסטים מהרשת של המשתמש ופוסטים מזרים ששיתפו אותם כאמור באופן ציבורי (הסדר של התוצאות נקבע בין היתר לפי מספר האנשים שמדברים עליהן).
אופציה מעניינת נוספת היא להקליד קישור אל תוך החיפוש ולראות כיצד קהילת פייסבוק מגיבה אליו מבחינת הסנטימנט שלה.
בינתיים החיפוש החדש זמין למשתמשים בארה”ב בלבד בשפה האנגלית. ומה עם טוויטר, ששלטה בזירה החדשותית עד עכשיו? אנחנו לא רוצים להתנבא, אבל בזכות העובדה שלפייסבוק יש בערך פי חמישה משתמשים ממנה שמריצים ברשת החברתית כבר עכשיו כ -1.5 מיליארד חיפושים ביום, ייתכן מאוד שבהחלט צריכה להיות לה סיבה לדאגה.
https://vimeo.com/143213455
מה אנחנו יודעים על עסקת החיפוש בין יאהו לגוגל?
יאהו הכריזה השבוע על הסכם חיפוש חדש עם גוגל שבמהלכו ענקית החיפוש תספק לה תוצאות חיפוש ופרסומות. ההסכם יועיל לשני הצדדים מכיוון שיאהו רוצה להגדיל את רווחיה (היא תקבל חלק מהרווחים של הפרסומות של גוגל שתציג) ואילו גוגל רוצה להרחיב את רשת החיפוש שלה. למרות שההסכם נכנס לתוקף החל מהראשון לאוקטובר השנה ועד ה-31 לדצמבר 2018, הוא יצטרך קודם כל לעבור את הרגולציה האמריקאית, שם יש לגוגל בעיה עם הצעות אי אמון שעומדות לפתחה.
בכל אופן, 51% מתוצאות החיפוש של יאהו עדיין צריכות להגיע מבינג (מיקרוסופט), ולגבי 49% הנותרים, יאהו יכולה להחליט אם היא רוצה להציג אותן מגוגל או מהאלגוריתם שלה. בנוגע לחיפושים במובייל, יאהו לא מחויבת להסכם הזה והיא יכולה להשתמש באלגוריתם מיוחד משלה שפותח לשם הצגת התוצאות.
המעניין הוא שגם גופי רגולציה אירופאים או בהודו (שם גם מתנהלות חקירות כנגד גוגל) יכולים להרוג את העסקה אם ירצו בכך, למרות שההסכם כלל לא תקף באירופה, ולכן כלל לא בטוח שהיא תצא לפועל, בין היתר בשל אווירת הנגד ששורה כנגד גוגל ביבשת.
הכירו את יוטיוב ללא פרסומות: יוטיוב רד
החל מה-28 באוקטובר, משתמשי יוטיוב שירצו בכך יוכלו להצטרף לשירות יו-טיוב רד תמורת 9.99$ בחודש. השירות יאפשר צפייה ללא פרסומות, צפייה אופליין והשמעה של סרטונים ברקע בטלפונים חכמים ובטאבלטים. השירות יפעל גם באפליקציית הגיימינג והמוזיקה של החברה (שתושק בקרוב). מעבר לכך, מי שיש לו כבר מנוי לגוגל מיוזיק, יקבל מנוי גם ל-“רד” באופן אוטומטי וההפך.
השירות זמין כרגע רק בארה”ב, אבל לפי יו-טיוב, היא מקווה להביא אותו גם למדינות אחרות בקרוב.
בנוסף לזאת, החל משנה הבאה יו-טיוב תפתח גם שירות סטרימינג של סדרות מקור בלעדיות בשיתוף עם היוצרים הכי מוכרים באתר כמו PewDiePie ו-CollegeHumor. השירות ייקרא Youtube Originals (סטייל נטפליקס).
https://www.youtube.com/watch?v=YL9RetC0ook
פייסבוק מציעה למפרסמים אפשרויות מתקדמות לסינון של תחומי עניין
לפוסט המקורי בבלוג של יאן יאנקו
אופציה חדשה של פייסבוק מאפשרת למפרסמים להוסיף רשימה של תחומי עניין, מאפיינים דמוגרפים או התנהגותיים ישירות מתוך הפאוור אדיטור, ויותר חשוב מכך, לבחור את אלו מאפיינים הם לא רוצים לכלול במיקוד או לצמצם את הרשימה למספר מאפיינים יחדיו (וגם). עד כה היה אפשר אמנם להקליד כמה ערכים, אבל רק עם “או” (OR) ביניהם ורק דרך API חיצוני.
וכמו בהרבה מקרים אחרים אצל פייסבוק, כרגע האופציה הזו מופיעה רק אצל חלק מן המפרסמים, אך מכיוון שמפרסמים ביקשו אותה במשך הרבה מאוד זמן, סביר להניח שהיא תתרחב בקרוב גם אל יתר המפרסמים.