[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
גוגל: אתרים שיציגו פרסומות גדולות להתקנת אפליקציות כבר לא יחשבו לידידותיים לניידים
לפוסט המקורי בבלוג של גוגל למנהלי אתרים
גוגל הכריזה מלחמה על התופעה שבמהלכה אתרים סלולאריים מציגים באנרים גדולים להתקנת אפליקציות שמכסות חלק נכבד מן התצוגה ועל כך שהיא תכניס את הפרמטר הזה למבחן ההתאמה לניידים. המשמעות בפועל היא שהחל מהראשון בנובמבר, אתרים שיציגו עמודים כאלו, יאבדו את ההכרה שלהם כאתרים המותאמים לנייד ולכן גם הדירוגים שלהם בתוצאות החיפוש לניידים יהיו עלולים להיפגע.
בתמונה אפשר לראות שני סוגים של מצבים – בצד ימין מצב רע של אתר שמכסה את כל התוכן שלו עם באנר גדול מאוד ובצד שמאל מצב טוב של אתר שבו רק חלק קטן מאוד מהתוכן מכוסה עם באנר בגודל רגיל.
יחד עם זאת, אתרים כגון Search Engine Land כבר הביעו תרעומת על המהלך בטענה העיקרית שגוגל בעצמה משתמשת בפרסומות גדולות באתרים שונים ברשת כדי למשוך גולשים להשתמש בשירותיה, כך שיש לה חלק לא קטן בפופולאריות של הבאנרים הענקיים. קושי נוסף הוא שאתרים שמפרסמים אתרים אחרים או עמודי נחיתה שאינם אפליקציות לא ייענשו. כמו כן, נראה שהכלי של גוגל שאמור לזהות את העמודים הבעייתיים לא תמיד מדייק, במיוחד אם הבאנר נמתח על פני כל המסך ומחשיך את מה שיש מאחוריו.
האם עדכון פנדה עשה U-Turn ?!
לפוסט המקורי ב- Search Engine Land
אם אתם מבין בעלי האתרים שראיתם שינוי הדרגתי לטובה אחרי עדכון פנדה 4.2 ויותר תנועה שהגיעה אליכם מגוגל, אבל אחרי ה-14 לאוגוסט שמתם לב פתאום שהמגמה התהפכה ואתם מתחילים לקבל פחות תנועה, ממש כמו לפני השינוי – אתם לא לבד! מסתבר שזה מה שקורה להרבה מאוד בעלי אתרים וגוגל בינתיים לא מגיבה בעניין.
הנה גרף מהאתר Search Engine Roundtable:
בהתחלה קצת קשה לראות, אבל תוכלו לשים לב לעלייה קטנה בתנועה החל מה-18 ביולי (תאריך השחרור המקורי של פנדה 4.2) שנמשכה מספר שבועות, ואז פתאום מגמת ירידה אחרי ה-14 באוגוסט.
גוגל ממזגת מודעות מסוג Trueview אל העורך הראשי של Adwords
מעכשיו אם אתם עורכים מודעות של Youtube מסוג Trueview, כבר לא תצטרכו לגשת לתוך חלק מיוחד ב-Adwords ותוכלו לעשות זאת הישר מהעורך הראשי ביחד עם כל המודעות האחרות שלכם.
מלבד זאת שאפשר לגשת לכל הקמפיינים מסוג Trueview באמצעות מסנן נוח, הטרגוט שלהם נעשה לפי קבוצת מודעות (Ad Groups), ממש כמו קמפיינים אחרים (לדוגמה, של רשת ה-Display). למרות זאת, לכל קבוצת מודעות יש עדיין מגבלה על סוג מודעה אחד בלבד (In-Stream או In-Display).
מלבד התכונות האלו, אפשר לבצע עריכה מרוכזת של כל הקמפיינים וקבוצות המודעות, להוריד את תמונת המצב הנוכחית ולשנות אותה בקלות (באנגלית – Bulk Editing). אפשר גם להשתמש בפילטרים המוכרים של Adwords כדי לראות רק חלק מהמודעות בווידיאו לפי רצונכם. כמו כן, כלי סטטיסטיקה למודעות וידאו יופיעו מעתה תחת הטאב “וידאו”.
על מנת לשדרג את החשבון שלכם, תצטרכו ללחוץ על “פרסום בווידיאו” בתחתית החשבון ולעקוב אחרי ההוראות על המסך. בכל אופן, כל החשבונות ישודרגו אוטומטית אחרי ה-12 באוקטובר.
הפרסומות של לשונית “קידומי מכירות” ב-Gmail יוצאות מבטא
מעכשיו כל מפרסם ב-Adwords יכול להשתמש במודעות המתרחבות של Gmail שמופיעות בחלק העליון של לשונית “קידומי מכירות”. המודעות החדשות נמצאות תחת גלריית המודעות בחשבון ה-Adwords. בין המודעות אותן אפשר לבחור ניתן למצוא מודעות תמונה, מודעות תמונה יחד עם תיאור וקריאה לפעולה, מודעות של כמה מוצרים יחדיו ואופציה נוספת של העלאת דף HTML מותאם אישית. אפשרויות המיקוד כוללות מילות מפתח, קהלים, קבוצות דמוגרפיות או נושאים. וכמו פרסומות רגילות של Adwords, המפרסם עצמו משלם רק כאשר המשתמש לוחץ על המודעה ולמעשה מרחיב אותה.
פייסבוק מעדכנת את ה-Conversion Lift להשוואה של מספר קבוצות שונות
לפוסט המקורי בבלוג החדשות של פייסבוק
פייסבוק מעדכנת את כלי ה-Conversion Lift כך שבמקום להשוות בין שתי קבוצות בלבד שאחת מהן צופה במודעות רנדומאליות ואחת לא צופה במודעות כלל, יהיה ניתן להשוות בין מספר גדול יותר של קבוצות. דבר זה מאפשר לראות בדיוק אילו סוגים של פרסומות עובדים בצורה הכי טובה ולא רק האם הפרסומות עובדות באופן כללי. לדוגמה, כאשר Wix הישראלית הריצה את ה- Conversion Study המעודכן, היא השוותה זה מול זה פרסומות וידאו להעלאת המודעות למותג ופרסומות הנעה לפעולה אל מול פרסומות הנעה לפעולה בלבד ומצאה שהשילוב של שני סוגי הפרסומות יחדיו אכן משפר את התוצאות.
בנוסף, ה-Conversion Lift מאפשר לא רק להשוות בין סוגים שונים של פרסומות, אלא גם בין ערוצי מכירה שונים כמו למשל אתרי אינטרנט, רשת חנויות פיזית ואפליקציות.